Aktualnie przeglądasz: Gry » Princess Maker 2 » Ciekawostki

Ciekawostki

W "Princess Maker 2" czeka nas sporo niespodzianek - to już wszyscy wiemy ;) Większość z nich została opisana w odpowiednich działach, tutaj jednak znajdziecie kilka informacji, które podczas gry mogą być przydatne, a nie znalazły się w innych działach serwisu.

  • Rola wrażliwości - współczynnik ten ma dość istotną rolę w grze. Nie tylko bowiem pozwala naszej córce na dostrzeganie tego, co dla innych niewidoczne (jak np. wróżki), ale także na:
    - porozumiewanie się z potworami, które mogą zrezygnować z zaatakowania Oliwii (zapewne uspokojone jej głosem)
    - znajdowanie przedmiotów podczas wypraw (od czasu do czas nasze dziecko dostrzeże na ziemi np. granat lub kilkadziesiąt sztuk złota)

  • Rola stresu - ten współczynnik ma wpływ nie tylko na samą rozgrywkę, ale także na jej zakończenie! Kilka rzeczy, które warto o nim wiedzieć:
    - obniżyć go można poprzez: wyjazd na wakacje, danie Oliwii czasu dla siebie, kieszonkowe, wypad do restauracji (i zjedzenie pączka lub owoców morza)
    - zbyt wysoki (zwłaszcza w młodszym wieku) może być przyczyną choroby naszej pociechy, a także jej złego zachowania
    - jego zły wpływ na Oliwię może być redukowany poprzez wzrost wytrzymałości naszej córki (mówiąc krótko: im większa wytrzymałość, tym więcej stresu Oliwia bez problemu zniesie)
    - dość wysoki poziom stresu umożliwia osiągnięcie upragnionych zakończeń gry (np. panującej na zamku królowej...)
    - jego wyższy poziom wydaje się być niezbędny, by nasza córka mogła się zakochać! Jeśli jest ona zbyt "wyluzowana", nie zakochuje się

  • Wpływ stanu "zakochania", skoro już temat został wywołany ;) Gdy Oliwia się zakocha, zmienia się jej wyraz twarzy (chodzi z rumieńcem na buźce), a na dodatek zaczyna nieco "głupieć" - jak to zakochany człowiek ;) W związku z tym:
    - ma trudności z koncentracją w szkole
    - zdarzają się jej błędy w pracy (nawet w tych zawodach, w których dotąd radziła sobie śpiewająco i dostawała bonusy za doskonałe wywiązywanie się z obowiązków)

  • Zacieśnianie więzi między poszczególnymi osobami (płci męskiej) w grze:
    - książę - aby relacje z nim byłby dobre, wystarczy regularnie biegać na randki (czyli ostatniego dnia stycznia każdego roku zameldować się w zamku)
    - Cube - na relacje z nim wpływa między innymi uczestniczenie w dożynkach (w końcu to on towarzyszy naszej córce podczas Harvest Festival), opieka nad Oliwią jeśli się rozchoruje i ratowanie jej z ewentualnych opresji podczas wypraw
    - tata - powszechną opinią jest, że wystarczą częste wakacyjne wyjazdy, by relacje między ojcem a córką były wysokie. Z moich obserwacji wynika jednak, że nie zaszkodzi od czasu do czasu zabrać Oliwię do restauracji, kupić jej prezent "bez okazji" i oczywiście dużo z nią rozmawiać.

  • Reputacja córki a... ceny - im wyższa reputacja społeczna naszej Oliwii, na tym wyższe upusty może ona liczyć w sklepach, restauracji czy szpitalu.

  • Bunt -  gdy nasz córka zaczyna się buntować, pyskować i odstawiać rozmaite numery, pojawiają się kłopoty - to już wiemy. Ale uwaga! Gdy wyślemy ją w takim humorze do pracy, jej umiejętności związane z wykonywanymi obowiązkami nadal będą wzrastać! Pomimo ewidentnego "obijania" się naszego dziecka i braku korzyści finansowych (nikt przecież nie da jej pieniędzy za ignorowanie pracy), wskaźniki Oliwii i tak będą iść w górę. W szkole nasza córka również będzie przyswajała wiedzę, zatem pod tym względem jej bunt nie ma większego znaczenia.