Aktualnie przeglądasz: Gry » Princess Maker 2 » Wyprawy

Wyprawy

Jeśli Oliwia ma już serdecznie dosyć siedzenia w szkolnej ławce lub pracy na pół etatu, a dodatkowo zamęcza nas pytaniami w stylu "Tato, a właściwie skąd biorą się potwory?", możemy pozwolić jej na małą eskapadę po okolicach królestwa. Córkę trzeba jednak do takiej wyprawy solidnie przygotować, wyposażyć w odpowiednią broń i zbroję. Trzeba też zadbać o jej umiejętności walki - poza królestwem jest niebezpiecznie i nie jeden raz przyjdzie jej stanąć oko w oko z potworem.

Wyprawy to właściwie osobny, potężnie rozbudowany rozdział "Princess Maker 2". Możemy spotkać tu postacie mające wpływ na zakończenie gry, znaleźć ciekawe przedmioty i dorobić (za pokonane potwory dostaniemy złoto). To również od zachowania Oliwii podczas wędrówek zależeć będzie w duzym stopniu charakter naszej pociechy. Czy będzie uprzejma dla spotykanych podróżnych, czy ich zignoruje? A może wręcz zaatakuje niewinnych wędrowców i wyląduje w więzieniu? Wszystko w naszych rękach, ponieważ w czasie wyprawy to my "sterujemy" Oliwią i decydujemy o jej poczynaniach. Ta część "Princess Maker 2" wygląda bowiem jak typowe japońskie RPG.

Gdzie skierujemy kroki naszej ciekawej świata córki? Do wyboru mamy cztery lokacje:
  • Las
  • Zachodnia pustynia
  • Jeziora
  • Lodowiec
Przyjrzyjmy się teraz bliżej każdej z nich. Warto zapoznać się z nimi dokładnie, poniważ każda kryje w sobie kilka niespodzianek ;)


Las

Najprostsza ze wszystkich lokacji. Najlepiej to tutaj skierować pierwsze kroki Oliwii. Co ciekawego może ją tu spotkać? Spójrzmy na mapkę (aby zobaczyć jej powiększenie, wystarczy na nią kliknąć):






Na mapie zaznaczone są miejsca, w których Oliwia może coś ciekawego znaleźć lub spotkać jakąś postać. Oczywiście (jak na japońskie RPG przystało) od czasu do czasu nasza córka będzie atakowana przez potwory, z którymi może się zmierzyć (względnie wziąć nogi za pas lub spróbować się przed wrogiem ukryć - te dwa manewry nie zawsze jednak kończą się sukcesem).

1) Jeśli kupiliśmy Oliwii flet jednorożca (od wędrownego tragarza), będziemy mieli teraz okazję zrobić z niego użytek. Wystarczy, że nasza córka rozbije obóz w tym miejscu i postanowi zagrać na flecie (kolejno należy użyć opcji "Set camp" i "Use item"). Następnego dnia spotka ją niespodzianka - odwiedzi ją znany z legend piękny rumak... Zwrot rogu właścicielowi przyczyni się do wzrostu wrażliwości Oliwii (+50). Odmowa skończy się utratą wrażliwości (-50).

2) No właśnie, jeżeli nasza pociecha jest wrażliwą osobą, niech rozbije w tym miejscu obóz. O poranku będzie miała możliwość przyłączenia się do urządzanego przez wróżki przyjęcia ;) Przy okazji wzrosną jej umiejętności kulinarne, a poziom stresu obniży się do zera.

3) To polana, na której rośnie niezwykłe drzewo Elfów. Jeśli wrażliwość Oliwii jest odpowiednio wysoka, zobaczy ona jednego z nich. Na polance tej znajduje się także skrzynia, a w niej drobna sumka :)

4) Kolejna polana w Lesie. Aby się tu dostać, trzeba dać nura w okolicznym bagnie ;) Warto jednak "potaplać się" w błocie, bo gdy już znajdziemy się na powierzchni, czeka nas kilka niespodzianek. Dwie skrzynie (w jednej z nich znajduje się 250 sztuk złota, w drugiej - starożytne mleko), a także jeden z trzech, poszukiwanych listem gończych bandytów, Venezaro (czasem trzeba kilka razy wracać na polanę, by na niego trafić).



Zachodnia pustynia

Jeśli zdecydujemy się wysłać tu Oliwię, lepiej upewnijmy się, że poradzi sobie ona z dość potężnymi przeciwnikami. Przyjdzie jej bowiem zmierzyć się tu z niejdnym goblinem czy smokiem! A z tymi ostatnimi naprawdę nie ma żartów.






1) Wejście do smoczych ruin, strzeżone przez Młodego smoka. Aby przejść dalej, trzeba wręczyć mu łapówkę, względnie pokazać gdzie raki zimują. Osobiście preferuję to drugie rozwiązanie ;)

2) Leże Starego smoka. Możemy tu wrócić w przyszłości (jeśli Oliwia będzie już starsza i bardziej kobieca, zachwycony nią smok wręczy nam drobny upominek i "kieszonkowe").

3) Jeśli kupiliśmy Oliwii u tragarza pierścień duszy, to na jego widok z jeziora wyłoni się jego duch i poprosi o pierścień. Jeżeli Oliwia odda przedmiot, poziom jej dobrych manier pójdzie w górę (+50). W przyszłości spotka ją również niespodzianka, w wyniku której jej wzrośnie jej wrażliwość (+100), a kasa domowa zapełni się dodatkowymi 2000 sztuk złota! Jeśli nasza córka odmówi oddania pierścienia, straci połowę posiadanej wrażliwości.

4) Ten domek zamieszkuje niejaki Ket Shi, który pokaże się Oliwii tylko wówczas, gdy będzie miała ona przy sobie przedmiot nazywany kocim okiem (można go zdobyć pokonując dzikie koty w Lesie - czasem po wygranej walce zamiast złota, dostajemy ten właśnie przedmiot). W zamian za kocie oko Ket Shi zaoferuje Oliwii... zmianę jej wzrostu lub wagi ;) Jeśli zatem nasza córka ciągle narzeka na wygląd, możemy postarać się o spełnienie jej marzeń właśnie dzięki wizycie u Ket Shi.

5) Ta jaskinia skrywa w sobie dwie tajemnice. Po pierwsze - rozbicie tu obozowiska zaowocuje spotkaniem z Księciem Ciemności, Lucifonem. Po drugie - możemy się tu natknąć na demona, który wyrazi zainteresowanie pewnym wisiorkiem (o ile oczywiście wcześniej kupimy go Oliwii). W zamian za niego zaoferuje naszej córce Amulet Circe (prawdopodobnie chodzi tu o grecką boginię Kirke, znaną z "Odysei"). Podnosi on poziom ataku z wykorzystaniem czarów (+10), dobre maniery (+100), charyzmę (+100), ale morale redukuje do zera... Jeśli Oliwia nie zgodzi się na wymianę, demon zaproponuję wykupienie wisiorka za 1000 sztuk złota. Kolejna odmowa sprawi, że cenę tę podniesie do 1500 sztuk złota. Jeżeli nasza córka odmówi po raz trzeci, demon ją zaatakuje. Przegrana skończy się utratą przedmiotu i interwencją Cube`a, który zabierze naszą małą do domu.

 
1 | 2