Aktualnie przeglądasz: Gry » Princess Maker 2 » FAQ

FAQ

Z uwagi na to, że dostaję od Was sporo maili z pytaniami odnośnie "Princess Maker 2", postanowiłam utworzyć dział zbierający w jednym miejscu te pytania, które są najczęściej zadawane. Jeśli nie znajdziecie tu odpowiedzi na swoje pytanie, piszcie śmiało na e-mail: info@princessmaker.pl - postaram się w miarę możliwości rozwiać Wasze wątpliwości :)

  • Problemy natury technicznej:

    1. Pod Windowsem XP nie mam dźwięku w grze. Co robić?
    2. W Windows XP gra mi się przycina, a czasem mnie z niej wyrzuca. Jak rozwiązać problem?

    W obu przypadkach powinno pomóc zainstalowanie emulatora DOS`a - programu DOSBox (do pobrania w dziale Download). Posługiwanie się tym emulatorem może wydać się skomplikowane, ale mam nadzieję, że poniższe wskazówki pomogą w uruchomieniu gry.

    Załóżmy, że "Princess Maker 2" znajduje się na dysku D w katalogu PM2 umieszczonym w katalogu Gry (czyli ścieżka do pliku uruchamiającego grę niej do D:\Gry\PM2\princess~1.exe). W takim przypadku po uruchomieniu programu DOSBox wpisujemy kolejno:

    mount c d:\gry

    c:

    cd pm2

    princess~1


    Wpisanie powyższych komend powinno spowodować uruchomienie gry w okienku. Aby cieszyć oko "Princess Maker 2" na pełnym ekranie, wystarczy wcisnąć klawisze ALT+ENTER

    3. Czy można jakoś przyspieszyć / przewijać grę?

    Tak - wystarczy wcisnąć klawisz F3 - dialogi szybciej się przewijają i córka wszystkie zadania wykonuje w przyspieszonym tempie ;)

  • Problemy z elementami gry jako takiej ;)

    1. Moja córka do niczego się nie nadaje, nie zarabia żadnych pieniędzy, nie wychodzi jej w żadnej pracy, co robić?

    Uzbroić się w cierpliwość ;) Zwykle na samym początku gry nasza pociecha faktycznie paskudzi wszystko, czego się dotknie, jednak jest to tylko tymczasowy problem. Dobrze jest wysłać ją na początku do pracy na farmie, w restauracji lub jako pomoc do dzieci. Po kilku miesiącach zacznie sobie radzić (np. w restauracji wystarczy osiągnąć +50 umiejętności gotowania, by Oliwia zaczęła faktycznie zarabiać). Dobrze też jest zadbać o wysoką wytrzymałość córki - redukuje ona negatywny poziom stresu i pozytywnie wpływa na wywiązywanie się z obowiązków.

    2. Moja córka ciągle ucieka z domu! Jak sprawić, by przestała?

    Nad tą kwestią głowi się naprawdę wiele osób. Jedyne co mogę powiedzieć to to, że natężenie ucieczek uzależnione jest w dużym stopniu od znaku zodiaku i grupy krwi naszego dziecka. Z moich obserwacji wynika, że najmniej kłopotów sprawiają dzieci urodzone w znaku Wagi, z grupą krwi 0. Najczęściej uciekały mi "Koziorożce" z grupą krwi B. Niewątpliwie na intensywność ucieczek wpływ mają też relacje z ojcem i wiek córki - im starsza, tym rzadziej ucieka (zwykle po ukończeniu 15-ego roku życia problem ten właściwie przestaje istnieć).

    UWAGA: nasza kochana forumowiczka Crys chyba rozwiązała palący problem ucieczek ;) Jak? Utrzymywała dość niską wrażliwość u pociech (około 150) i pilnowała, by wychowywana aktualnie córa miała nieco "nabitego" stresu (przy wysokiej wytrzymałości nie wpływa on negatywnie na stan zdrowia dziecka).

    3. Ciągle mam długi, córka pracuje i idzie jej nieźle, ale nie stać mnie na to, żeby wysłać ją np. do szkoły. Jak zarabiać więcej?

    No właśnie, bez odpowiedniej ilości pieniędzy, zbyt wiele w "Princess Maker 2" nie osiągniemy. Co zatem zrobić, by problem finansowy nie spędzał nam snu z powiek? Przedstawiam kilka podpowiedzi, które mogą przydać się podczas gry (również do wypracowania własnego sposobu na zdobywanie pieniążków):
    - może to zaskoczyć, ale od początku gry ustawiamy córce dietę "robust" (czyli "solidną"). Żywienie dziecka będzie kosztować 80 sztuk złota miesięcznie, ale jej wytrzymałość znacznie wzrośnie, co pozwoli jej z kolei na lepsze wywiązywanie się z obowiązków w pracy. Dobrze jest jako datę urodzin wybrać październik (będziemy mieć cały rok na przygotowanie córki do dożynek).
    - ustalamy tryb zajęć na: pracę w roli opiekunki, pracę w restauracji, czas wolny (nie dajemy Oliwii pieniędzy)
    - powyższy schemat powielamy tak długo, aż Oliwia będzie miała wrażliwość w okolicach 120, a umiejętności kulinarne w okolicach 70-80. Zwykle parametry takie może osiągnąć już po 10-11 miesiącach
    - możemy zaryzykować i wysłać córkę na wyprawę do Lasu i/lub na Zachodnią pustynię. Cube będzie protestował przeciwko wysłaniu Oliwii bez broni i zbroi, ale ostatecznie pozwoli naszej córce na wycieczkę. Co teraz? Biegamy po okolicy i otwieramy skrzynki, wzbogacając się o kilkaset sztuk złota. W przypadku ataku przez potwora wybieramy opcję ukrycia się - jeśli potwór nas zauważy, wybieramy opcję ucieczki. Jeśli nas dopadnie - cóż, pozostaje liczyć na Cube`a. Niemniej jednak warto jest zaryzykować, ponieważ w większości przypadków Oliwia cała i zdrowa wróci do domu (i przyniesie ze sobą naprawdę pokaźną sumkę).
    - czas Harvest Festival. Oliwia powinna mieć już wysoką wrażliwość i nieprzeciętne zdolności kulinarne. Wysyłamy więc ją na konkurs gotowania. Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem, nasza córka zgarnie główną nagrodę - 3000 sztuk złota. Jest to już sumka, z którą można działać, prawda? ;) I to wszystko w ciągu pierwszego roku!

    4. Gdy córka narozrabia podczas wypraw, wpada w ręce strażników i zostaje aresztowana. Czy da się temu zapobiec?

    Da się! Na rozwiązanie wpadła Crys i przekazała je nam za pośrednictwem forum (dzięki Ci dziewczyno, jesteś wielka! :*). Wystarczy pilnować, by córka podczas wędrówek miała stres na poziomie 0. Wówczas żaden strażnik jej nie zaczepi ;)