Aktualnie przeglądasz: Gry » Princess Maker 3 » Córka - Lisa
- Opening
- Uruchomienie gry
- Córka - Lisa
- Znaki i grupy krwi
- O tacie słów kilka ;)
- Szkoła
- Praca
- Spotykane postacie
- Przedmioty - sklep
- Przedmioty - tragarz
- Harvest Festival
- Wakacje
- Zakończenia
- Mariaże ;)
- FAQ - zakończenia
- Materiały dodatkowe
Córka - Lisa
Jak już wiemy, Lisa to eks-wróżka pragnąca stać się dziewczynką, a w przyszłości - księżniczką. Pod nasze rodzicielskie skrzydła dostaje się mając dziesięć lat. Przykazane jest nam opiekowanie się nią aż do chwili, w której osiągnie pełnoletność.
Po uruchomieniu gry i podaniu wszystkich danych, o jakie poprosi nas Uzu, zobaczymy wreszcie naszą pociechę. Główny ekran wygląda następująco:
W lewym górnym rogu znajduje się data (0/192 oznacza ilość dni, jakie Lisa spędziła pod naszym dachem łamane przez 192 dni, jakie pozostały do jej pełnoletności), niżej z kolei mamy podany aktualny dzień tygodnia i miesiąc.
W prawym górnym rogu wyświetlone są następujące informacje:
- imię i nazwisko córki
- wiek, grupa krwi, znak Zodiaku
- stan domowej kasy
Rozkład zajęć | Zatwierdź |
||||||
Zakupy |
Sukienka |
||||||
Rozmowa |
Status |
Przyjrzyjmy się teraz kolejnym opcjom.
- Rozkład zajęć
Wybór pierwszej opcji przywoła trzy nowe możliwości do wyboru. Są to:
- szkoła
- praca
- wakacje
Wybór opcji "szkoła" spowoduje wyświetlenie się planszy z zajęciami do wyboru. Aby wysłać córkę na wybrane zajęcia, należy po prostu na nie kliknąć. Pojawi się wówczas nowa plansza:
Zatwierdzenie zajęcia spowoduje pojawienie się go na pasku rozpoczynającym się od hasła "Phase Start". Jedna "ikonka" lekcji na pasku to dwa tygodnie wybranych zajęć. Aby zatem zaplanować córce cały miesiąc, musimy umieścić na pasku dwie "ikonki". W porównaniu z planem zajęć z "Princess Maker 2", system zarządzania czasem w "PM 3" może być na początku nieco mylący, ale przyzwyczajenie się do niego jest po prostu kwestią czasu.
Aby wybrać dla córki nowe zajęcie szkolne, cofamy się do wcześniejszej planszy z wyborem lekcji, klikamy na nową ikonkę i przeciągamy ją na pasek.
Dwa kliknięcia wstecz przywołują ekran z wyborem opcji: szkoła, praca, wakacje. Kliknięcie na opcję "praca" spowoduje pojawienie się analogicznej planszy jak w przypadku zajęć szkolnych. I znów - zatwierdzamy pracę, pojawia się ona na pasku, a my możemy cofnąć się do trzech podstawowych opcji i wybrać np. "czas wolny". Pierwszą ikonką jest tutaj spacer po królestwie (córka spędza czas tak, jak uważa to za stosowne), natomiast druga ikonka reprezentuje wyjazd na wakacje (jej wygląd zmienia się w zależności od pory roku).
UWAGA: ustalając zajęcia dla naszej pociechy nie musimy uzupełniać całego paska! Na upartego można oczywiście zapełnić go do samego końca, oznaczać to będzie jednak zaplanowanie czasu pociechy od początku, do końca gry.
- Zakupy
Wybór tej opcji umożliwi wybranie się na zakupy. O tym, co można sprawić naszej córce, przeczytacie tutaj. - Rozmowa
Wybór tej opcji pozwala na przeprowadzenie z Lisą pogawędki. Rozmawianie z córką ma istotny wpływ na jej statystyki oraz na poziom zaufania, jakim pociecha nas obdarza. Efekty rozmowy mogą być jednak różne, w zależności od sposobu w jaki będziemy zwracać się do córki, ale także w zależności... od jej nastroju.
Po wybraniu opcji "rozmowa" pojawią się kolejne możliwości. Do Lisy możemy zwrócić się:
- z uczuciem - ten rodzaj konwersacji najmocniej wpływa na poziom zaufania córki
- delikatnie - taki sposób przemawiania do pociechy często wywołuje u niej po prostu uśmiech na twarzy- surowo - warto skarcić córkę, jeśli Lisa coś przeskrobała Jeżeli dziewczynka generalnie zachowuje się dobrze, na zwrócenie jej uwagi
zareaguje obietnicą poprawy. Jeśli jednak akurat jest w złym nastroju i nie liczy się z naszym zdaniem, może zacząć pyskować
(np. rzucając hasła takie jak "Cóż, ja też za tobą wcale nie przepadam!").
-
Wybór tej opcji spowoduje wcielenie w życie zaplanowanych dla Lisy zajęć.Jeśli lista zajęć jest pusta, pojawi się Uzu przypominając nam o konieczności jej wypełnienia.
- Sukienka
Opcja umożliwia korzystanie z przedmiotów zgromadzonych w czasie gry - zarówno ubrań, jak i wszystkich innych rzeczy.
- Status
Kliknięcie na tę opcję przywoła planszę przedstawiającą statystyki naszej pociechy:
Lewa kolumna:
Prawa kolumna:
Wytrzymałość
Imię
Inteligencja
Nazwisko
Siła
Wiek, grupa krwi, znak Zodiaku
Duma
Stan domowej kasy
Morale
Data urodzenia
Dobre maniery
Wzrost
Temperament
Waga
Wyczucie
Biust (wymiary)
Wdzięk
Talia (wymiary)
Stres
Biodra (wymiary) Umiejętności wojskowe
Zaufanie
1 | 2