Aktualnie przeglądasz: Gry » Princess Maker 3 » Szkoła
- Opening
- Uruchomienie gry
- Córka - Lisa
- Znaki i grupy krwi
- O tacie słów kilka ;)
- Szkoła
- Praca
- Spotykane postacie
- Przedmioty - sklep
- Przedmioty - tragarz
- Harvest Festival
- Wakacje
- Zakończenia
- Mariaże ;)
- FAQ - zakończenia
- Materiały dodatkowe
Szkoła
Twórcy "PM 3" przygotowali dla fanów "Princess Maker" sporo niespodzianek i jedną z nich jest niewątpliwie szkoła. W stosunku do poprzednich części gry zaszło kilka zmian, z których najważniejszą jest chyba rywalizacja. O ile w "Princess Maker 2" nasza córka mogła zmagać się tylko z jedną konkurentką, o tyle w tej odsłonie gry może mieć kilka rywalek! Właściwie na każdej lekcji, na jakie jest posyłana, znajduje sobie konkurentkę, przy czym (i tu kolejna ważna modyfikacja) rywalizacja zmienia się w przyjaźń. Dziewczęta wspierają się wzajemnie, a nawet kupują sobie prezenty urodzinowe! Każda z przyjaciółek naszej córki będzie miała też coś do powiedzenia na temat wyboru życiowej drogi przez naszą pociechę. Jedna z dziewcząt wesprze decyzję Lisy, pozostałe nie będą zachwycone - wszystko zależy od tego, czy nasza córka zdecyduje się na powiązanie swojej przyszłości z pobieraną u boku przyjaciółek nauką czy nie (np. jeśli wybierze zawód związany z walką, jej koleżanka ze szkoły walki - Ariel - będzie zachwycona, za to pozostałe dziewczyny nie pochwalą decyzji Lisy).
Kolejna ważna zmiana - efekty nauki zmieniają się wraz z nastrojem naszej córki. Jeśli na przykład Lisa pójdzie na zajęcia zadzierając nosa, jej zarozumialstwo będzie miało negatywny wpływ na naukę (obniży się jej temperament). Podobne zmiany zachodzą, gdy nasza pociecha pójdzie do szkoły wściekła.
Zmodyfikowane zostało także nastawienie córki do poszczególnych zajęć. O ile w poprzednich częściach gry nasze pociechy nie miały właściwie większego wpływu na to, czego chcemy je nauczyć, o tyle Lisa wprost może poprosić nas o zapisanie na jakieś zajęcia - i to jeszcze zanim zdecydujemy o tym, że chcemy ją na nie wysłać! ;)
Poniżej wymienione są rodzaje dostępnych w grze zajęć i ich wpływ na naszą córkę (przy założeniu, że do szkoły wybiera się w pogodnym nastroju). Plusami oznaczone są te cechy lub umiejętności, które Lisa rozwija, a minusami te, które ulegają obniżeniu:
-
Szkoła - koszt: 10 sztuk złota za dzień nauki
+ inteligencja
+ morale
+ duma
+ wdzięk
+ stres
- Szkoła nauki walki - koszt: 13 sztuk złota za dzień nauki
+ wytrzymałość
+ duma
+ umiejętności wojskowe
+ stres
- Lekcje muzyki - koszt: 15 sztuk złota za dzień nauki
+ duma
+ dobre maniery
+ wyczucie
+ stres
- Lekcje malarstwa - koszt: 15 sztuk złota za dzień nauki
+ inteligencja
+ wyczucie
+ stres
- Zajęcia w kościele - koszt: 3 sztuki złota za dzień nauki
+ inteligencja
+ morale
+ dobre maniery
+ stres
- Etykieta - koszt: 15 sztuk złota za dzień nauki
+ morale
+ dobre maniery
+ wdzięk
+ stres
- Nauka tańca - koszt: 13 sztuk złota za dzień nauki
+ wytrzymałość
+ duma
+ dobre maniery
+ wdzięk
+ stres
- Szkoła dyscypliny - koszt: 5 sztuk złota za dzień
Dosłownie "Danjiki Dojo" można by przetłumaczyć jako "szkołę dla marudów" ;) Możemy wysłać tu córkę, jeśli zachowuje się niestosownie
i sami nie potrafimy już sobie z nią poradzić.
+ stres
- wytrzymałość
- waga
- Szkoła gotowania - koszt: 10 sztuk złota za dzień nauki
+ siła
+ temperament
+ wyczucie
+ stres