Aktualnie przeglądasz: Gry » Princess Maker 5 » Córka
- Opening
- Filmik promocyjny
- Uruchomienie gry
- Zawód rodzica
- Córka
- Pamiętnik córki
- Organizacja czasu
- Szkoła
- Praca
- Przyjaciele
- Wydarzenia w mieście
- Spacery po mieście
- Zakupy
- Korzystanie z lokacji
- Wyprawy
- Wakacje
- FAQ - zakończenia
- Seiyuu
- Materiały dodatkowe
- Spolszczenie Princess Maker 5
Córka
Podobnie jak w poprzednich wersjach "Princess Maker", tak i w "PM 5" z naszą córką będziemy mogli sobie konwersować, czasem na nią nakrzyczeć lub wręczyć jej kieszonkowe ;) Tak samo jak w innych częściach serii, mamy także możliwość decydowania o jej edukacji, obserwacji kształtowania się jej charakteru i rozwijania zainteresowań. I tu właściwie podobieństwa się kończą.
"Princess Maker 5" to gra, której akcja rozgrywa się w czasach współczesnych. Nasza córka chodzi do zwykłej, japońskiej szkoły (podstawówka, gimnazjum, liceum), a na wakacje wybywa z nami w marcu (wtedy w Japonii kończy się rok szkolny). Dziecko nie biega już zatem po tajemniczym królestwie, ale po ulicach zwykłego, japońskiego miasta. Wciąż jednak zdobywa przyjaciół i rywali, pakuje się w rozmaite tarapaty i dostarcza nam nie lada wyzwań ;) Gra jest rozbudowana znacznie bardziej niż jej poprzednie części, a co za tym idzie - dostępnych do wyboru opcji związanych z edukacją córki, jej życiem zawodowym i prywatnym, jest więcej niż kiedykolwiek. Warto zatem przyjrzeć się im bliżej.
Zaraz po uruchomieniu gry i uzupełnieniu informacji o nas i naszej córce, przeniesieni zostaniemy do pokoju naszego dziecka. Po raz peirwszy mamy możliwość oglądania jego wnętrza z góry i przyglądania się córce - temu jak śpi, surfuje po Internecie, robi pompki (a jakże!), konwersuje z Cubem, a czasem bez celu snuje się po pokoju. Standardowy widok pokoju prezentuje się następująco:
Zaraz po uruchomieniu gry i uzupełnieniu informacji o nas i naszej córce, przeniesieni zostaniemy do pokoju naszego dziecka. Po raz peirwszy mamy możliwość oglądania jego wnętrza z góry i przyglądania się córce - temu jak śpi, surfuje po Internecie, robi pompki (a jakże!), konwersuje z Cubem, a czasem bez celu snuje się po pokoju. Standardowy widok pokoju prezentuje się następująco:
W lewym górnym rogu znajdują się informacje o dniu tygodnia i miesiącu, a także... aktualnej godzinie (co jest kolejną nowością). Tabelka znajdująca się w chwili rozpoczęcia gry w prawym górnym rogu, prezentuje podstawowe informacje na temat naszego dziecka. Są to:
Dokładne statystyki córki obejrzeć możemy tylko raz w tygodniu - w niedzielę. To również tego dnia możemy zapisać lub wczytać grę, ustalić plan zajęć dziecka, porozmawiać z córką i bliżej przyjrzeć się jej znajomym. To duża różnica w stosunku do poprzednich części gry, w których dostęp do opcji rozgrywki i statystyk córki mieliśmy właściwie w dowolnym momencie.
Aby wywołać główne menu gry, należy wskazać kursorem myszy czerwoną zakładkę znajdującą się w górnym rogu ekranu:
- wytrzymałość
- siła woli
- stres
- wrażliwość
- morale
Dokładne statystyki córki obejrzeć możemy tylko raz w tygodniu - w niedzielę. To również tego dnia możemy zapisać lub wczytać grę, ustalić plan zajęć dziecka, porozmawiać z córką i bliżej przyjrzeć się jej znajomym. To duża różnica w stosunku do poprzednich części gry, w których dostęp do opcji rozgrywki i statystyk córki mieliśmy właściwie w dowolnym momencie.
Aby wywołać główne menu gry, należy wskazać kursorem myszy czerwoną zakładkę znajdującą się w górnym rogu ekranu:
Przejrzymy teraz kolejne zakładki, rozpoczynając od góry.
- Statystyki
Po wyborze tej zakładki pojawi się plansza informująca o statystykach naszej córki. Na planszy (w prawym górnym rogu) znajdują się trzy kryształy - klikanie na nie przywołuje różne plansze, każda prezentuje nieco odmienne informacje o naszym dziecku. Zacznijmy od pierwszej, czyli różowej: