Aktualnie przeglądasz: Gry » Princess Maker 5 » Córka

Córka

Podobnie jak w poprzednich wersjach "Princess Maker", tak i w "PM 5" z naszą córką będziemy mogli sobie konwersować, czasem na nią nakrzyczeć lub wręczyć jej kieszonkowe ;) Tak samo jak w innych częściach serii, mamy także możliwość decydowania o jej edukacji, obserwacji kształtowania się jej charakteru i rozwijania zainteresowań. I tu właściwie podobieństwa się kończą.

"Princess Maker 5" to gra, której akcja rozgrywa się w czasach współczesnych. Nasza córka chodzi do zwykłej, japońskiej szkoły (podstawówka, gimnazjum, liceum), a na wakacje wybywa z nami w marcu (wtedy w Japonii kończy się rok szkolny). Dziecko nie biega już zatem po tajemniczym królestwie, ale po ulicach zwykłego, japońskiego miasta. Wciąż jednak zdobywa przyjaciół i rywali, pakuje się w rozmaite tarapaty i dostarcza nam nie lada wyzwań ;) Gra jest rozbudowana znacznie bardziej niż jej poprzednie części, a co za tym idzie - dostępnych do wyboru opcji związanych z edukacją córki, jej życiem zawodowym i prywatnym, jest więcej niż kiedykolwiek. Warto zatem przyjrzeć się im bliżej.

Zaraz po uruchomieniu gry i uzupełnieniu informacji o nas i naszej córce, przeniesieni zostaniemy do pokoju naszego dziecka. Po raz peirwszy mamy możliwość oglądania jego wnętrza z góry i przyglądania się córce - temu jak śpi, surfuje po Internecie, robi pompki (a jakże!), konwersuje z Cubem, a czasem bez celu snuje się po pokoju. Standardowy widok pokoju prezentuje się następująco:


W lewym górnym rogu znajdują się informacje o dniu tygodnia i miesiącu, a także... aktualnej godzinie (co jest kolejną nowością). Tabelka znajdująca się w chwili rozpoczęcia gry w prawym górnym rogu, prezentuje podstawowe informacje na temat naszego dziecka. Są to:
  • wytrzymałość
  • siła woli
  • stres
  • wrażliwość
  • morale
Tabelkę w każdej chwili możemy przesunąć w inne miejsce (wystarczy kliknąć na nagłówek lewym przyciskiem myszy i przeciągnąć po ekranie), można też zmienić kolejność zaprezentowanych na niej cech naszej córki, a także tabelkę zwinąć (klikając na minus znajdujący się w jej lewym górnym rogu). U szczytu tabeli znajdują się także takie informacje o naszej córce jak: jej imię, wiek, grupa krwi i znak Zodiaku.

Dokładne statystyki córki obejrzeć możemy tylko raz w tygodniu - w niedzielę. To również tego dnia możemy zapisać lub wczytać grę, ustalić plan zajęć dziecka, porozmawiać z córką i bliżej przyjrzeć się jej znajomym. To duża różnica w stosunku do poprzednich części gry, w których dostęp do opcji rozgrywki i statystyk córki mieliśmy właściwie w dowolnym momencie.

Aby wywołać główne menu gry, należy wskazać kursorem myszy czerwoną zakładkę znajdującą się w górnym rogu ekranu:


Przejrzymy teraz kolejne zakładki, rozpoczynając od góry.
  • Statystyki

    Po wyborze tej zakładki pojawi się plansza informująca o statystykach naszej córki. Na planszy (w prawym górnym rogu) znajdują się trzy kryształy - klikanie na nie przywołuje różne plansze, każda prezentuje nieco odmienne informacje o naszym dziecku. Zacznijmy od pierwszej, czyli różowej:


Lewa kolumna przedstawia poziom:
Prawa kolumna przedstawia pioziom:
- wytrzymałości - charyzmy
- siły woli
- dobrych manier
- zręczności - atrakcyjności
- inteligencji - stresu
- miłości - wrażliwości
- morale  


1 | 2 | 3 | 4