Aktualnie przeglądasz: Gry » Princess Maker 5 » Organizacja czasu

Organizacja czasu

Organizowanie czasu córki w "Princess Maker 5" jest nieco bardziej skomplikowane niż w poprzednich częściach serii. Podstawowe informacje na ten temat znajdziecie w dziale Córka, tu z kolei przedstawione zostaną szczegóły planowania zajęć i czasu wolnego dziecka.

Organizacja czasu naszej pociechy, a także wysyłanie ją na rozmaite wyprawy czy prowadzenie z nią rozmów, możliwe jest wyłącznie w niedzielę. Gdy ów dzień nadejdzie, zyskujemy kilka opcji do wyboru (aby je wywołać, anleży kliknąć lewym przyciskiem myszy na postać córki):


Kolejne możliwości to:
  • rozmowa z córką
  • wysłanie córki do miasta
  • wysłanie córki na wyprawę (opcja ta nie jest dostępna od początku gry)
  • wyrażenie zgody na to, by córka sama zdecydowała o tym, jak spędzi wolny dzień
  • pozostawienie córki w domu
  • sprawdzenie poziomu relacji córki z jej znajomymi
Możliwości całkiem sporo, warto zatem przyjrzeć się im bliżej.

  • Rozmowa z córką - wybór tej opcji spowoduje pojawienie się kilku nowych do wyboru:


    Kolejno możemy:
    - Spytać o ogólne samopoczucie
    - Spytać o szkołę
    - Spytać o relacje ze znajomymi
    - Spytać o aspiracje
    - Spytać o czym myśli
    - Porozmawiać - wybór tej opcji wywoła następujące warianty:
      - chwalenie córki
      - ciepłą rozmowę
      - szorstką rozmowę

    Jak poszczególne kombinacje wpływają na statystyki pociechy? Informacje w tym zakresie podesłała Guren (dzięki!):
    1. szorstka rozmowa+szorstka rozmowa= spadek morali+ wzrost stresu
    2. ciepła rozmowa+pochwała= wzrost morali
    3. pochwała+ciepła rozmowa= wzrost siły woli
    4. ciepła rozmowa+ciepła rozmowa= wzrost moraliwzrost stresu
    5. pochwała+ pochwała= spadek stresu (i prawdopodobnie wzrost dumy)


  • Wysłanie córki do miasta - powoduje automatyczne wczytanie się mapy miasta, po którym beztrosko poruszać się może nasza pociecha ;) Mapę i opis poszczególnych lokalizacji znajdziecie w osobnym dziale.


  • Wysłanie córki na wyprawę - pamiętacie wycieczki Oliwii z "Princess Maker 2"? Piąta część serii oferuje nam namiastkę tamtych wrażeń ;) Dokładny opis trybu wypraw znajdziecie w osobnym dziale.


  • Wyrażenie zgody na to, by córka sama zdecydowała o tym, jak spędzi wolny dzień - mówiąc krótko, dajemy córce wolną rękę i pozwalamy jej spędzić niedzielę tak, jak sobie tego życzy. Ta opcja pozytywnie wpływa na wzrost poziomu niezależności naszej pociechy, nie zawsze jednak gwarantuje pozbycie się stresu. Jeśli córka wymyśli sobie np. przeznaczenie całego dnia na prasowanie koszul, wówczas poziom jej stresu nie tylko nie opadnie, ale wręcz wzrośnie.


  • Pozostawienie córki w domu - redukuje stres, ale nieznacznie.


  • Sprawdzenie poziomu relacji córki z jej znajomymi - wybór tej opcji spowoduje pojawienie się następującej planszy:


    Zaznaczone są tu wszystkie postaci, z jakimi bliżej zapoznała się nasza córka. Przy każdej z nich znajduje się kryształ - im on jaśniejszy, tym lepsze relacje ma nasza pociecha z wybraną osobą. Kliknięcie na znajomego/znajomą wywołuje dodatkowo krótki komentarz Cube`a odnośnie poziomu zażyłości.

1 | 2