Aktualnie przeglądasz: Gry » Princess Maker 5 » Wyprawy
- Opening
- Filmik promocyjny
- Uruchomienie gry
- Zawód rodzica
- Córka
- Pamiętnik córki
- Organizacja czasu
- Szkoła
- Praca
- Przyjaciele
- Wydarzenia w mieście
- Spacery po mieście
- Zakupy
- Korzystanie z lokacji
- Wyprawy
- Wakacje
- FAQ - zakończenia
- Seiyuu
- Materiały dodatkowe
- Spolszczenie Princess Maker 5
Wyprawy
Pamiętacie wyprawy, na które można było wysłać Oliwię w "Princess Maker 2"? Piąta część serii pozwala graczom na powrót do tego motywu! I choć zabawa nieco różni się od tej znanej z "PM 2" (nie kierujemy już córką przy pomocy myszy/klawiatury po mapie), to tryb Adventure pozwala na odkrycie wielu interesujących elementów gry. A także na zdobycie zakończenia, w którym nasza pociecha zostanie księżniczką.
Tryb Wyprawy nie jest dostępny od początku gry. Odkrycie go nie jest na szczęście zbyt skomplikowane:
Tryb Wyprawy nie jest dostępny od początku gry. Odkrycie go nie jest na szczęście zbyt skomplikowane:
- gdy córka będzie w gimnazjum, usłyszy pewnego wieczora charakterystyczny dźwięk dzwonka. Wybiegnie przed dom, by sprawdzić skąd dźwięk dobiega, ale niczego niezwykłego nie zauważy
- w najbliższą niedzielę od powyższego wydarzenia, należy wysłać córkę do miasta (nie ma znaczenia, które lokacje odwiedzi)
- gdy córka będzie wracać do domu, zostanie zaatakowana przez Gatou. Od tego momentu możemy już wysyłać córkę na wyprawy
Z trybu Adventure korzystać możemy tylko w niedzielę - wśród opcji pozwalających na wybór zajęcia córki w tym dniu, obok "Wyślij do miasta" czy "Pozostaw w domu" pojawi się właśnie opcja "Wyślij na wyprawę".
W czasie wędrówek nasza pociecha odwiedzić będzie mogła kilka lokacji. Są to kolejno:
Las - miejsce, które zwiedzać możemy od chwili aktywowania trybu Wędrówek. To także pierwsza lokacja, w której natknąć się można na Gatou (i rzecz jasna, stoczyć z nim pojedynek). Wygrana walka z tym mrocznym typem spowoduje pojawienie się dodatkowej ścieżki, którą córka zawędruje do tajemniczych ruin...
Świat wróżek - lokacja, w której nasza pociecha zmierzy się ze złymi wróżkami i w której kolejny raz spotka swojego prześladowcę. Jeśli z nim wygra, odkryje przejście do królestwa Gelato - mrocznego Elfa, z którym przyjdzie jej się zmierzyć.
Świat duchów - miejsce, do którego nasza córka będzie mogła trafić dopiero po pewnym czasie (lokacja ta nie jest dostępna od chwili aktywowania trybu Wędrówek). Oczywiście i tu może spotkać Gatou - pod warunkiem jednak, że poziom jej moralności będzie odpowiednio wysoki (30 lub więcej). Pokonanie Gatou otworzy przed naszą córką drogę do zamku, w którym czekać na nią będzie pewien antypatyczny jegomość...
Piekło - jeśli udało nam się przebrnąć przez świat duchów, z pokonaniem potworów spotkanych w Piekle nie powinniśmy mieć żadnych problemów ;) Również w Piekle spotkać można Gatou - co chyba dla nikogo nie jest zaskoczeniem ;) Zaskoczyć mogą za to słowa, jakie wygłosi on pod adresem naszej córki... Ale o tym ciiiii... ;)
Niebo - jeśli nasza pociecha przebrnęła przez Piekło i pokonała samego Władcę Ciemności, będzie mogła wyruszyć w odwrotnym kierunku i odwiedzić... Niebo ;) Przed wejściem do Królestwa Aniołów czekać będzie na nas wiadomy jegomość (o ile pokonaliśmy go we wszystkich poprzednich lokacjach). Samo wejście do zamku nie będzie jednak proste...
Las - miejsce, które zwiedzać możemy od chwili aktywowania trybu Wędrówek. To także pierwsza lokacja, w której natknąć się można na Gatou (i rzecz jasna, stoczyć z nim pojedynek). Wygrana walka z tym mrocznym typem spowoduje pojawienie się dodatkowej ścieżki, którą córka zawędruje do tajemniczych ruin...
Świat wróżek - lokacja, w której nasza pociecha zmierzy się ze złymi wróżkami i w której kolejny raz spotka swojego prześladowcę. Jeśli z nim wygra, odkryje przejście do królestwa Gelato - mrocznego Elfa, z którym przyjdzie jej się zmierzyć.
Świat duchów - miejsce, do którego nasza córka będzie mogła trafić dopiero po pewnym czasie (lokacja ta nie jest dostępna od chwili aktywowania trybu Wędrówek). Oczywiście i tu może spotkać Gatou - pod warunkiem jednak, że poziom jej moralności będzie odpowiednio wysoki (30 lub więcej). Pokonanie Gatou otworzy przed naszą córką drogę do zamku, w którym czekać na nią będzie pewien antypatyczny jegomość...
Piekło - jeśli udało nam się przebrnąć przez świat duchów, z pokonaniem potworów spotkanych w Piekle nie powinniśmy mieć żadnych problemów ;) Również w Piekle spotkać można Gatou - co chyba dla nikogo nie jest zaskoczeniem ;) Zaskoczyć mogą za to słowa, jakie wygłosi on pod adresem naszej córki... Ale o tym ciiiii... ;)
Niebo - jeśli nasza pociecha przebrnęła przez Piekło i pokonała samego Władcę Ciemności, będzie mogła wyruszyć w odwrotnym kierunku i odwiedzić... Niebo ;) Przed wejściem do Królestwa Aniołów czekać będzie na nas wiadomy jegomość (o ile pokonaliśmy go we wszystkich poprzednich lokacjach). Samo wejście do zamku nie będzie jednak proste...
Jak już wspomniałam, kolejne lokacje będzie można odkryć wraz z rozwojem fabuły gry. W każdej na naszą córkę czekać będą zarówno potwory, jak i skrzynie pełne skarbów lub przydatnych przedmiotów. No i oczywiście pojedynki z wieloma postaciami, które pozwolą nam na stopniowe odkrywanie prawdy o pochodzeniu naszego dziecka...
Czas na kilka informacji o samym "wędrowaniu" ;) Po wybraniu opcji "Wyślij na wyprawę" i wskazaniu lokacji, do której chcemy posłać dziecko, pojawi się następująca plansza:
Opcja numer jeden to potwierdzenie chęci wysłania córki na wyprawę. Opcja numer dwa to rezygnacja z wędrówek.
Po wybraniu pierwszej opcji, pojawi się prośba o potwierdzenie chęci wysłania córki do wskazanej uprzednio lokacji. Do wyboru mamy tym razem:
Po wybraniu pierwszej opcji, pojawi się prośba o potwierdzenie chęci wysłania córki do wskazanej uprzednio lokacji. Do wyboru mamy tym razem:
Opcja numer jeden to znane nam dobrze "hai" (czyli "tak") oraz "iie" (czyli "nie"). Wybieramy "hai" i rozpoczynamy wędrówkę.
Wędrowanie w "Princess Maker 5" przedstawia się następująco:
Wędrowanie w "Princess Maker 5" przedstawia się następująco:
Córka po prostu "idzie" przed siebie, a w tle zmienia się krajobraz. W tym momencie możemy jedynie sprawdzić współczynniki córki, zarządzać jej ekwipunkiem i sprawdzić statystyki. Żadnych więcej czynności nie możemy wykonać, poza przyspieszeniem kroku dziecka (wciśnięcie lewego CTRL). Kolejne akcje będziemy mogli podjąć dopiero w chwili, w której nasza córka zostanie zaatakowana.
1 | 2