Aktualnie przeglądasz: Gry » Princess Maker 5 » Wyprawy_cd

Wyprawy_cd

Warto rzucić okiem na okienko z opcjami:


Poziom HP to oczywiście poziom "punktów życia" naszej córki, a poziom MP - poziom "punktów magii". Opcja trzecia to "poziom morale" - zmniejsza się on wraz z otrzymywaniem obrażeń zadawanych zarówno w walce wręcz, jak i podczas ataków za pomocą czarów.

Ikonki pod wskaźnikami to kolejno:
  • Broń - możemy zmienić oręż naszej córki
  • Zbroja - możemy zmienić zbroję, którą ma na sobie nasza pociecha
  • Tarcza - możemy zmienić tarczę, którą dzierży córka
  • Statystyki - pozwalają na szczegółowe zapoznanie się ze statystykami "bojowymi" naszego dziecka
  • Umiejętności - pozwalają na szczegółowe zapoznanie się z umiejętnościami "bojowymi" córki
  • Przedmioty - pozwalają na skorzystanie z przedmiotów, których używać możemy podczas wędrówek (np. plastrów leczących rany)
Napis znajdujący się pod ikonkami oznacza tyle, co "Zrezygnuj z wędrówek". Jeśli klikniemy na tę opcję, pojawi się prośba o potwierdzenie decyzji i dwie możliwości do wyboru: "hai" ("tak") i "iie" ("nie"). Wskazanie "hai" spowoduje powrót córki do domu, wybór "iie" - kontynuowanie wyprawy.


Gdy córka zostanie zaatakowana, pojawi się nowa plansza:


Okienko po lewej wskazuje statystyki wroga:
  • poziom HP
  • poziom MP
  • poziom morale
Okienko po prawej wskazuje statystyki naszej córki oraz kilka opcji do wyboru:


Warto zapoznać się bliżej z możliwościami, jakie zyskujemy podczas walki. Koleno są to:

Walka - kliknięcie na tę ikonkę spowoduje pojawienie się nowych opcji oznaczających kolejno:


Atak wręcz Atak czarami Atak umiejętnościami

Wykorzystanie przedmiotu (wybór z listy)

Atak umiejętnościami pozwala na wybór jednej ze zdolności i wykorzystanie jej w walce. Są to:
  • śpiew (zmniejszenie morale przeciwnika)
  • taniec (zmniejszenie morale przeciwnika)
  • gra aktorska (wzrost morale córki)
Ukrycie się - kliknęcie na tę ikonkę spowoduje, że córka będzie próbowała ukrycia się przed przeciwnikiem.


Nawiązanie dialogu - córka może spróbować "dogadania się" z wrogiem (i np. przekupienia go).


Walka automatyczna - wybór tej opcji sprawi, że decyzję o prowadzeniu walki podejmować będzie za nas komputer (zdecydowanie odradzam).


Ucieczka - jeśli nasza pociecha nie jest w stanie poradzić sobie z przeciwnikiem, wówczas możemy zdecydować się na wybór manewru znanego jako "wycofanie się na z góry upatrzone pozycje" ;)


Jeśli nasza córka dostanie manto, pojawi się Cube i wyciągnie ją z opresji.
 

Ciekawostka:

W lokacji "Piekło" można się natknąć na skrzydlatego diabełka z niebieskimi włosami - w zamian za kwiatka dodającego morale, córka otrzymać może od niego po 100 punktów dobrych maniery i atrakcyjności! Niestety wiąże się to z utratą 50 punktów morale. Diabełek pojawi się, jeśli właśnie ten współczynnik córka ma wysoki (około 75 punktów). Wyrażenie zgody na transakcję to opcja numer dwa (za nadesłanie tej informacji bardzo dziękuję Guren!).

1 | 2