Aktualnie przeglądasz: Gry » Princess Maker 4 » Córka - Patricia

Córka - Patricia

Czas przyjrzeć się bliżej córce, którą będziemy wychowywać w "Princess Maker 4". Dziewczynka ma na imię Patricia i pod naszą opiekę dostaje się w wieku dziesięciu lat. Jak to zwykle w "PM" bywa, przyjdzie nam się nią zajmować przez osiem kolejnych wiosen.

Podobnie jak w innych częściach "Princess Maker", tak i tutaj ważną rolę w przypadku charakteru dziecka odgrywa znak Zodiaku (czyli zasadniczo - data urodzenia) oraz grupa krwi. To właśnie te czynniki w dość znacznym stopniu determinują humory Patricii, jej zainteresowania i predyspozycje.

Zacznijmy jednak od początku ;)


Zaraz po uruchomieniu gry i podaniu najważniejszych informacji o nas i naszej pocieszce, zostaniemy przeniesieni do pokoju dziecka - tam przywita nas Cube. Możemy wysłuchać krótkiego wprowadzenia lub przejść od razu do gry (odpowiednio wybieramy opcję "hai" dla "tak" lub "iie"dla "nie"). Jeśli postanowimy pominąć wprowadzenie, do pokoju wbiegnie nasza córka (tupotu jej nóg przyjdzie nam posłuchać jeszcze nie jeden raz) i rozpoczniemy zabawę.

Główny ekran przypomina nieco ten znany z "Princess Maker 2" - mamy podane bardzo podobne informacje, a menu przedstawione jest w języku angielskim, co od razu czyni je znacznie bardziej czytelnym ;) Przyjrzyjmy się mu bliżej:




W lewym górnym rogu znajduje się data - rok, dzień tygodnia i miesiąc. W prawym górnym rogu podane są podstawowe informacje o naszej córce: jej imię, nazwisko i wiek. To również tutaj wyświetla się stan domowej kasy - startujemy z całkiem pokaźną sumką 2000 sztuk złota.

Pod tymi informacjami znajdują się szczegółowe dane odnośnie naszego dziecka - jej aktualny wzrost, waga i wymiary (biust, talia, biodra).

Kolejny element to wspomniane już menu w języku angielskim. Wszystkim opcjom przyjrzymy się teraz bliżej.

  • Status - wybór tej opcji powoduje pojawienie się ekranu informującego o cechach charakteru i umiejętnościach naszej córki.




    Z lewej strony widnieje mała plansza, na której podana jest data urodzin dziewczynki i jej grupa krwi. Pod tymi danymi znajdują się te same informacje, co na ekranie głównym: aktualny wzrost dziecka, waga i wymiary (biust, talia biodra).

    Z prawej strony ponownie zobaczymy imię i nazwisko pociechy, wiek i liczbę sztuk złota, którymi aktualnie dysponujemy. Poniżej tych informacji zamieszczone są chyba najistotniejsze z punktu widzenia gracza dane. Są to kolejno:

    - siła fizyczna / wytrzymałość
    - wiedza / inteligencja
    - wdzięk
    - duma
    - morale
    - dobre maniery
    - wrażliwość
    - temperament
    - popularność
    - znajomość sztuk walki
    - znajomość magii
    - grzechy
    - stres

    Ok, znamy zatem już opcję "status". Przejdźmy do kolejnej, czyli do opcji "talk" (rozmowa).


  • Talk - umożliwia prowadzenie konwersacji z naszą pociechą. Do wyboru mamy kilka możliwości, co prezentuje poniższy screen:



    Dostępne opcje to kolejno:

    - przywitanie się z córką
    - ciepła rozmowa
    - szorstka rozmowa
    - ofiarowanie córce kieszonkowego

    W przeciwieństwie do "Princess Maker 2", z córką możemy rozmawiać kilka razy w miesiącu, parę razy z rzędu (możemy np. przywitać się z nią, dać kieszonkowe, a później przeprowadzić miłą, rodzicielską pogawędkę).

    Rozmowa z dzieckiem ma wpływ na charakter córki, a także na więź pomiędzy nią, a nami. Oczywiście konwersacja zmienia się wraz z wiekiem naszej pociechy, infantylne uwagi dziesięciolatki nijak mają się do uwag wygłaszanych przez nastoletnią pannę. Najczęściej wygłaszane przez córkę kwestie znajdą się w osobnym dziale (w końcu warto wiedzieć, co też nasze dziecko ma nam do powiedzenia, prawda?).


    1 | 2 | 3